<

Wydawanie pieniędzy na innowacje

W strategiach biznesowych wielkich korporacji bardzo często dochodzi do sytuacji, w których bardzo złe założenia doprowadzają nawet wielką spółkę do bankructwa. Niestety posiadanie patentów i dominującej roli na rynku w dobie tak agresywnej konkurencji nie gwarantuje nawet chwili wytchnienia a gigant, który nagle zatrzyma się w biegu, zostanie żywcem pożarty przez swoich przeciwników rynkowych. Wiele firm przodujących w elektronice komputerowej, sygnalizujących od dekad najważniejsze zmiany w trendach, jak chociażby stworzenie pamięci RAM albo zaprojektowanie pierwszego domowego komputera do celów komercyjnych, nie potrafiło zrozumieć istoty nadciągających zmian i zrezygnowało z wielu ciekawych badań. Dzisiaj nadal widać, jak wielcy giganci rynków, jak chociażby absolutny monopolista rynku fotograficznego do pewnego momentu Kodak, upadają ponieważ porzucili chęć niesienia kaganka innowacji. Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że Kodak już w latach siedemdziesiątych pracował bardzo zaawansowanie nad aparatem cyfrowym, ale ostatecznie nie próbowano wykorzystać go do własnego sukcesu, albowiem w tamtym czasie Kodak najwięcej zarabiał na sprzedawaniu filmów do aparatu, będąc całkowitym posiadaczem rynku na całym świecie.

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)